Nyheter

Har du kontakt med kunder då vet du att djävulen sitter i detaljerna

Att djävulen sitter på detaljer är ett uttrycksätt när någonting verkar lättare att genomföra vid första anblicken men kan visa sig vara svårare än väntat när det kommer till detaljerna.

Vi ser att även vid minsta förändring är detaljerna viktiga. Detaljer i vår mening är interaktionen med kunden kopplat till våra beteenden och agerande. Att ändra några få beteenden ger verkligen stor skillnad!

Här kommer ett exempel: Kundservicemedarbetaren svarar med sitt namn men inte med en hjärtlig öppningsfras och med ett välkomnande. Det skapar sämre förutsättningar för ett bra strukturerat samtal, serviceupplevelse och merförsäljning. Det andra bolaget som jag träffar samma vecka gör allt ovan och resultaten är mångdubbla. Läs mer här....

Vill du verkligen att bonusen ska ha effekt så tänk annorlunda!

Att bonusar ska ska vara ett effektivt sätt att skapa bättre resultat vänder sig nu psykologen Myra White, verksam vid Harvard University emot. Några av de argument hon har är att penningbelöning ger verkan på kort sikt och chefen ställer egennytta före företagsnytta. Kan vi belöna på andra sätt?

OBM (Organizational Behaviour Management) kan vara ett sätt att koppla beteenden till belöning och bonusar som ger företag och medarbetare för utveckling både organisatoriskt och utvecklingsmässigt.  Läs mer om beteende kopplat till belöning och hur bonusar genom att tänka annorlunda!
Läs mer här!

BPI förändrar företags syn på styrning i förändringsprocesser!

BPI är ett verktyg som utgår från OBM Organizational Behaviour Management. BPI står för Behaviour Performance Indicators och är ett nyckeltal som mäter företagets viktigaste nyckelbeteenden som kan kopplas till företagets befintliga KPI: er (Key Performance Indicators). 

Läs varför nyckelbeteenden är viktiga för att lyckas!

                     

Många statligt anställda mobbar sina chefer

"Staten har många mobbade chefer, särskilt på universitet och högskolor.  Nya på chefsposter och normbrytare ligger sämst till. Liksom höga kvinnliga chefer.” DN

Läs Docent Christina Björklunds artikel på dn.se

Många statligt anställda mobbar sina chefer

"Staten har många mobbade chefer, särskilt på universitet och högskolor.  Nya på chefsposter och normbrytare ligger sämst till. Liksom höga kvinnliga chefer.” DN

Läs Docent Christina Björklunds artikel på dn.se